Project welbevinden

In het tweede en derde jaar werken we rond welbevinden. De warmste week werd bij de ene school als startpunt, bij de andere als "finale" van het ILD-project ingezet. Ook met dit project willen we werken aan verbinding, aan het “samen leren samenleven”. Door met elkaar in dialoog te gaan leren we onze leerlingen wat gemeenschappelijk is, hoe ze dat kunnen versterken en hoe ze kunnen omgaan met verschillen. Ze leren samenleven in een democratie, met respect voor diversiteit.

Met verschillende posters werd het project in de kijker gezet: een teaser voor wat volgen zou...

Leerlingen gingen aan de slag met allerhande opdrachten en vragen. Ze werkten aan hun veerkracht door het geven van een pluim, een compliment.

"Welbevinden. Zelfbeeld. Zelfwaardering. Positieve kijk op de wereld. Oke, maar wat als de wereld denkt dat jij anders bent? Wat als de wereld denkt dat jij moet veranderen? Wat als de wereld denkt dat jouw “gedrag” niet acceptabel is? Wat als je het gevoel hebt er niet bij te horen? Wees tevreden met jezelf! Iedereen is anders."

Dat hoorden de leerlingen tijdens de getuigenissen van de werkgroep ShoutOut! Een mooie afsluiter van het project rond welbevinden.